HomeMaid i Västerås

HomeMaid i Västerås är ett städföretag med ett snittbetyg på 3.68 av 5 baserat på 50 omdömen på Reco. Företaget får blandade recensioner från sina kunder. Många uppskattar deras bra bemötande och kommunikation med kontoret, men det finns återkommande klagomål på hög personalomsättning och ojämn kvalitet på städningen.

Kunder som har haft samma assistent under längre tid är ofta nöjda, medan de som upplever frekventa byten av personal rapporterar sämre kvalitet. Trots detta finns det också kunder som är mycket nöjda med städningen och företagets lyhördhet vid eventuella problem. HomeMaid verkar sträva efter att leverera en bra tjänst, men har utmaningar med att upprätthålla en jämn standard.

Adress: Klockartorpsgatan 14, 723 44 Västerås

Telefon: 021-80 12 50

3.7 / 5 (50 recensioner)

Äger du företaget och vill ändra uppgifter? Kontakta oss!

Få offert från andra företag i Västerås →

HomeMaid i Västerås recensioner

Städningen är mestadels bra Kontakt med kontoret är mestadels bra, dock kan svarstiden variera

3 av 5

Cathrine H

27 November 2023

Tack för din återkoplling, vi hoppas på förbättring till nästa gång!

av

13 December 2023

Bra kontinuitet men när vi får vikarie har de ingen som helst upplärning förutsätter i princip att vi är hemma och visar var städmaterial finns

4 av 5

Maria E

26 November 2023

Jag har regelbunden veckostädning. Jag är nästan alltid mycket nöjd med städningen, eftersom jag har en väldigt bra städare som är trogen och nästan aldrig är sjuk. Någon enstaka gång har det varit sämre när jag haft en vikarie. Oftast är kontakten med kontoret också bra.

4 av 5

Christina B

25 November 2023

helt ok hittills. återkommer om det inte skulle vsra bra direkt till homemaid

4 av 5

Adriana V

24 November 2023

Min städning har utförts av samma person i många är och jag är alltid nöjd när denna person varit och städat hos mej.

4 av 5

Eva-Lena P

23 November 2023

Gott bemötande Höga förväntningar och är positiv nu när vi fått den resurs vi önskat gällande städ. Allt personberoende då vi tidigare omgång haft andra som inte funkat lika bra. Viktigt med kontinuitet och att man meddelar förändring i tid.

4 av 5

Mette H

23 November 2023

Min upplevelse av HomeMaid är mycket bra. Det beror framförallt på att han som städar hos mej får mitt hus att glänsa varje gång han varit här.

5 av 5

Åke Ö

22 November 2023

Har alltid blivit väl bemött och betjänad

4 av 5

Nils-Evert B

22 November 2023

Allt handlar om assistenten. Karina är jättebra

4 av 5

Anders H

22 November 2023

Bra leverans och bra dialog med ”kontoret”

5 av 5

Peter M

22 November 2023

Vi har haft samma utförare i över 20 år med fantastiskt resultat varje gång.

5 av 5

Mikko B

22 November 2023

Väldigt bra service och trevlig personal

5 av 5

Jill T

22 November 2023

Vi har haft dem i flera år nu. Hushållsstädning + strykning varannan vecka. Fönstertvätt 2 ggr/år och storstädning 1-2 ggr/år. Våra förväntningar var att få avlastning med städning och det har vi fått och blivit bekväma med. De är tillmötesgående och trevliga på alla sätt.

4 av 5

Per I

22 November 2023

Bra kontakt med kontoret Utmärkt städning

4 av 5

Staffan A

22 November 2023

Hejsan, tack för din fina återkoppling!

av

16 Januari 2024

Bemötandet var bra. Städningen blev jag mycket nöjd med.

4 av 5

Ann-Christin K

26 April 2023

Hejsan, så roligt att du är nöjd med vår tjänst! Vi ser fram emot att hjälpa er snart igen

av

26 Juli 2023

Städarna gjorde en skada på badkaret och har inte fått svar på mejl osv från företaget. Så dåligt.

1 av 5

Heidi P

26 April 2023

Hejsan, oj vad märkligt! Hoppas det är återgäldat idag!

av

20 Juni 2023

Svårt att förmedla synpunkter kring grundläggande städning, samtidigt som man inte vill vara gnällig.

2 av 5

Gunilla A

19 Februari 2023

Hejsan, Tack för din feedback!

av

21 Februari 2023

Trevligt bemötande och väldigt bra resultat. Jättenöjd med teamet som städade

5 av 5

Lena J

15 Februari 2023

Hejsan Lena, vi är så glada över att du är nöjd med våra tjänster och uppskattar din fina feedback!

av

16 Februari 2023

Bra kundbemötande vid kontakt med kontoret. Städpersonal är trevliga och måna om att behandla hemmet väl. Ibland lite snabba på att lämna innan allt är klart, men oftast är de noga att följa avtalad tjänst.

3 av 5

Claes H

9 Januari 2023

Hej Claes, stort tack för din återkoppling! Att du som kund är nöjd med de tjänster vi utför är vårt viktigaste mål! Önskar en trevlig helg,

av

13 Januari 2023

Städning var ej på plats vid tillfället. Ser br ut.

5 av 5

Jill T

16 December 2022

Hej Jill, tack för din återkoppling!

av

29 December 2022

Struligt start i höstas med bristfällig kvalitet på städning, dålig kommunikation när ordinarie personal varit borta, personal som inte städat avtalad tid, och personal med bristande språkkunskaper. Men senaste månaden är vi nöjda.

3 av 5

Tobias S

16 December 2022

Hej Tobias, var tråkigt att ni inte har varit nöjda med vår tjänst, hoppas vi kan ge er en ny chans med förbättringar!

av

29 December 2022

Hej Blir bra bemött av företaget. Tar tid innan de återkopplar dock. Städningen är ok men inte mer. Det görs inte något extra vilket en av medarbetarna gjorde förut

3 av 5

Malin A

21 November 2022

Hej Malin, tack för din återkoppling, detta ska självklart förmedlas vidare till mina kunder i Västerås, hoppas vi kan ge er en ny chans med förbättring,

av

29 December 2022

Vi har under många år haft samma städerska från Ert företag och vi ger henne såväl som person och yrkesutövare högsta möjliga omdöme Berömlig.

5 av 5

Kurt E

19 November 2022

Hej Kurt, stort tack för din återkoppling! Att du som kund är nöjd med de tjänster vi utför är vårt viktigaste mål,

av

29 December 2022

De har för stor personalomsättning och ojämn standard. Fokus hos management ligger på att höja priser och boka timmar och inte på att leverera en bra tjänst.

1 av 5

Richard P

17 November 2022

Hej Richard, tack för du tog din tid att skriva en återkoppling till oss. Jag beklagar så hemskt mycket att du inte är nöjd med den tjänsten du hade bokat, jag hoppas vi kan ge dig en ny chans och visa hur bra vi kan leverera hos våra kunder. Önskar en fin onsdag!

av

23 November 2022

Städning är helt OK. Ibland är det lite slarvigt men då återkopplar vi det så blir det bättre nästa gång.

3 av 5

Andreas H

15 November 2022

Hej Anders, tråkigt att du inte var så nöjd med vår städning, hoppas vi kan ge er en ny chans med förbättringar!

av

29 December 2022

Jag hade goda förväntningar som i stort sett uppfylldes. Administrationen fungerar bra. Saknar dock de email som förut sändes några dar före städning. Personalen varierade mycket under en tid. Men det ordnade till sig efter det att jag påpekade att jag hade beställt hemstädning och inte "lokalstädning". Med hemstädning ser jag gärna att assistenten är lite av ett "bollplank". Kommer med idéer och råd, här bör påpekas att jag numer lever ensam och inte är så van med hushållsgöromål. Sammanfattningsvis så är jag mycket nöjd.

5 av 5

Per E

15 November 2022

Hej Per, tack snälla för din återkoppling, var roligt att du är nöjd!

av

29 December 2022

Mycket dålig service, ingen som har helhetsbild och som tar ansvar för städningen hos mig, hela tiden nya personer som kommer och städar, ingen respons hos ledningen

1 av 5

Sara C

15 November 2022

Hej Sara, tack för du tog din tid att skriva till oss. Vi beklagar att vi inte har levt upp till den höga standard som Homemaid står för. Hoppas vi kan ge er en ny chans och önskar en trevlig dag!

av

17 November 2022

Efter en tid a stor omsättning på assistentfronten har vi nu äntligen fått en assistent som levererar och som inte byts ut hela tiden. Det är positivt. När denna assistent inte kan komma får vi temporära som har en tendens att fuska, vilket är grymt irriterande. 4 timmar är 4 timmar, men de kommer sent och går tidigt. Oklart om det beror på dålig moral eller för hårt schema från HomeMaid.

4 av 5

Fredrik E

14 November 2022

Hej Fredrik, tack för din återkoppling, vi hoppas det blir en förbättring nästa gång vi kommer till er!

av

29 December 2022

Städning var 14e dag. Helt enligt förväntningarna. Svårt med flexibilitet under pandemin. Detta gällde både oss själva och Homemaid.

3 av 5

Lars E

14 November 2022

Hej Lars, tack för din återkoppling, önskar er en fin dag!

av

29 December 2022

Betalar jag för de 2,5 tim som finns i avtalet? Städaren är mycket kvick och är klar långt innan och jag låter honom gå. Är det mitt fel då jag tydligen betalar för 2,5 tim. För några gånger sedan gick en ljusstake från Orrefors sönder. Städaren tog kort och skickade meddelande till Homemaid. Jag har inget hört om detta. Han sa att ni hade försäkring som skulle täcka min förlust. Vad gäller egentligen? Gerd H

3 av 5

Gerd H

14 November 2022

Hej Gerd, var tråkigt att höra att du är missnöjd med oss, för att få detta åtgärdat så rekommenderar jag att du ringer på 021-801250 så ska det försöka hjälpa dig!

av

29 December 2022

Funkar kanonbra med ordinarie assistent. funkar mindre bra med vikare. Helhetsbetyget blir mycket gott så länge det är obefintlig personalomsättning.

5 av 5

Peter M

14 November 2022

Hej Peter, tack snälla för din återkoppling, hoppas vi kan ge er en ny chans med förbättring,

av

29 December 2022

För många olika assistenter även fast jag har sagt till om enbart 1 - 2 olika De städar inte de timmar jag betalar för, de lämnar tidigare De utför inte det som vi har kommit överrens om

2 av 5

Bombardier Alstom C/o Söderberg & Partners Förmåner Ab B

13 November 2022

Hej på er, Tack för ni tog er tid att skriva en återkoppling till oss, det uppskattas. Jag ska absolut föra vidare denna återkoppling till mina kollegor i Västerås. Hoppas på förbättring tills nästa gång, önskar en fin eftermiddag🌞

av

15 November 2022

Oftast ok städat. Dock får vi inte alltid reda på när det kommer vikarie och många verkar inte ha varit hos oss tidigare. Vår upplevelse är att vi ofta får vikarier. För att få bra städat skulle det vara önskvärt med bättre kontinuitet.

3 av 5

Jonas N

13 November 2022

Hej Jonas, tack för din återkoppling, detta ska vi skickar vidare till våra kollegor och förbättra!

av

29 December 2022

Svårt att få till kontinuerlig kvalitet på städningen. Antingen är det många olika assistenter eller så är det en som inte är så bra. Man drar sig för att klaga men till sist måste man. Gillar inte hanteringen av banktimmar. Svårt att vet hur många man har och att de måste användas upp per kalenderår.

2 av 5

Gustaf F

13 November 2022

Hejsan Gustaf, tack för din återkoppling. Beklagar att du inte har fått samma assistent som din önskning var. Ska självklart förmedla detta vidare och hoppas på en förbättring framöver. Får önska en god jul och gott nytt år!

av

15 December 2022

Jag skulle vilja veta i förväg vem som kommer och städar och gärna om det är två personer eller en.

4 av 5

Sara C

13 November 2022

Hej Sara, tack för din feedback, detta ska vi försöka lösa till nästa gång!

av

29 December 2022

Bra bemötande men problem med att hitta duktiga assistenter. Mycket sjukdom och svårt med kvalificerade vikarier. Svårt att lära upp nya assistenter med instruktioner om var och hur det ska städas. Vi har använt Homemaid under mer än 10 år och hade under ett antal år en mycket bra assistent. Det ju mot den assistenten vi jämför då vi vet hur bra det kan vara. Det är ju assistenterna som är det viktiga.

3 av 5

Markus C

11 November 2022

Hej Markus, tack för din återkoppling och vi uppskattar din fina feedback!

av

29 December 2022

Väldigt nöjd med kvaliteten på städningen dom vi har var 4e vecka Om det någon gång blir fel så är ledningen mycket lyhörd och åtgärdar direkt..

5 av 5

Staffan A

11 November 2022

Hej Staffan, stort tack för din återkoppling! Att du som kund är nöjd med de tjänster vi utför är vårt viktigaste mål,

av

29 December 2022

Det var en och samma som kom, men inte nu längre. Kvaliteten har blivit sãmre känner vi.

2 av 5

Maria H

11 November 2022

Hejsan, jag ska förmedla detta vidare till mina kollegor i Västerås och hoppas det blir en förbättring tills nästa gång! Önskar en god jul,

av

13 December 2022

Bra kommunikation med kontoret. Men ibland går inte all info fram till de som städar. Oftast bra städning oavsett, men ibland oklart om omfattning. Jag upplever att homemaid tar ansvar och vill leverera en bra tjänst, gäller städning 2 ggr/mån.

4 av 5

Joakim B

11 November 2022

Hej Joakim, tack snälla för din fina återkoppling, önskar er en trevlig helg!

av

29 December 2022

Uppskattar er medarbetare Karina som har kommit till oss i flera år. Alltid proffsig och bra på alla sätt och vis. När det har varit ersättare har det alltid fungerat mycket bra! Oftast snabba svar på mail. Skulle önska få uppdaterat lite oftare (kanske per kvartal) hur många timmar vi har i timbanken.

4 av 5

Patrick T

11 November 2022

Hej Patrick, var roligt att du är nöjd med vår tjänst, tack för feedbacken!

av

29 December 2022

Vi har haft jättefin hjälp av samma Lena flera år. Nu blir det en ny så då får vi se. Jättebra att ni har kollektivavtal.

4 av 5

Jan B

11 November 2022

Hej Jan, stort tack för din återkoppling! Att du som kund är nöjd med de tjänster vi utför är vårt viktigaste mål,

av

29 December 2022

Jag har städning som tjänsterförmån 4 timmar varanna vecka och Hilkka som städat hos mig under mer än 10 år gör ett kanonjobb. Kontoret försöker alltid hjälpa till på ett bra sätt men ibland blir det lite otydligt när Hilkka har semester. T ex när vikarien kommer, men detta är ett mycket litet problem.

5 av 5

Annika D

10 November 2022

Hej Annika, tack snälla för din återkoppling!

av

29 December 2022

-Alltid ett bra bemötade, båda av operatör och handläggare. -Förväntingar är att de är punktliga och utför ett bra jobb som överträffar våra förväntningar. Ett bra företag som uppflyller alla våra förväntningar gällande tillgänglighet, punktlighet och kvalite på utfört jobb!

5 av 5

Erik M

10 November 2022

Hej Erik, stort tack för din återkoppling! Att du som kund är nöjd med de tjänster vi utför är vårt viktigaste mål,

av

29 December 2022

Oftast bra, men kvalitén mellan städare kan variera.

3 av 5

Pontus W

9 November 2022

Hej Pontus, tack för din återkoppling, hoppas det blir en förbättring nästa gång vi kommer till er!

av

29 December 2022

Tyvärr så vet jag inte vem som städade senaste gånge. Personen skrev inte någon kommentar i bok, hade inte heller tömt papperskorgen/soporna. Själva städningen verkar Ok.

3 av 5

Catharina S

9 November 2022

Hej Catharina, tack för din återkoppling, detta ska vi förmedla vidare till våra kollegor i Västerås!

av

29 December 2022

Städ o fönsterputs. Skiftande kvalitet på tjänsterna. Mycket bra bemötande av företaget.

4 av 5

Megan Ö

9 November 2022

Hej Megan, tack snälla för din återkoppling, hoppas det blir en förbättring nästa gång vi kommer till er!

av

29 December 2022

Trevligt bemötande , kom i rätt tid, duktiga. Jag har städning udda veckor

4 av 5

Lena A

9 November 2022

Hej Lena, var roligt att du är nöjd med vår tjänst! önskar er ett gott nytt år!

av

29 December 2022

HomeMaid kontoret fungerar inte så bra. Det funkar bra med assistenterna som städar!

3 av 5

Jan S

9 November 2022

Hej Jan, tack för din återkoppling, vi uppskattar din feedback och ska ta åt oss det,

av

29 December 2022

Ni har inte gjort om denna enkät till det bättre

4 av 5

Karin T

9 November 2022

Hej Karin, tråkigt att höra, detta ska vi försöka förbättra!

av

29 December 2022

Alltid positivt bemött Lätt att ändra vid sjukdom Flexibelt

5 av 5

Roger A

8 November 2022

Hej Roger, var roligt att du är nöjd med oss, önskar er ett gott nytt år!

av

29 December 2022

Publicera en recension för HomeMaid i Västerås

Publicera recension!